Wódka zamiast coca-coli
Firma planuje wlać do puszek... wódke. Będzie to pierwszy taki napój w ponad 130-letniej historii koncernu.
Producent słodkich napojów eksperymentuje z alkoholem. Stworzy własną wersję popularnego japońskiego drinka Chūhai, który jest połączeniem wody gazowanej z japońską wódką Shōchū. W ten sposób Coca-cola chce konkurować na japońskim rynku. Mieszkańcy Japonii uwielbiają Chūhai. Jak informuje The Daily Telegraph, w sklepach w całym kraju znajdują się puszki tego napoju, a producenci prześcigają się w wymyślaniu nowych smaków.
Japoński dyrektor firmy potwierdza eksperyment. Jorge Garduño stwierdził, że to pierwsza próba w kategorii napojów z niską zawartością alkoholu i dodał, że jest to skromny test dla konkretnej części światowego rynku i coca-cola wciąż będzie skupiać się na napojach bezalkoholowych. - Działamy w ten sposób na rynku japońskim. Chūhai są tutaj sprzedawane na tych samych zasadach, co napoje z alkoholem. To sprawia, że postanowiliśmy spróbować - mówi Jorge Garduño.
Napoje Chūhai pojawiły się w 1945 roku, kiedy to po II wojnie światowej do alkoholu zaczęto dodawać syropy z moreli lub winogron, aby obniżyć koszty produkcji. Produkt odniósł sukces przede wszystkim dzięki niskiej cenie. W całym kraju obecnie istnieją bary, które specjalizują się w mieszaniu wódki z syropami smakowymi.
źródło: o2.pl